Materiały reklamowe, które służą promocji firmy lub marki, powinny być dobrze zaprojektowane. Wie o tym każdy zamawiający, jednak nie zawsze potrafi sprecyzować swoje oczekiwania podczas konsultacji z grafikiem. Popularne ulotki reklamowe, które często trafiają do skrzynek na listy lub są rozdawane na ulicy, mogą bardziej przyciągnąć uwagę klienta, sprawiając, że dostrzeże one najważniejsze informacje, które powinny zapaść w jego pamięć. Jak projektować ulotki? Poniżej garść przydatnych informacji.
Ulotka reklamowa
O reklamie powiedziano już wiele. Istnieją rozbudowane badania psychologiczne oraz socjologiczne, w których wykazano, co wpływa na powodzenie reklamy. Okazuje się, że istotna jest zarówno wielkość ulotki, kolorystyka, sposób zorganizowania grafik i tekstu, a także sama jakość papieru. Gdy bierzemy do ręki ulotkę, ważne, by poczuć jej ciężar. Lepszy jakościowo papier, o przyjemnym wykończeniu, zwyczajnie bardziej skupi naszą uwagę, sprawiając, że przeczytamy znajdujący się na ulotce tekst. Jeśli już inwestować w materiały reklamowe, jakimi są ulotki, lepiej robić to po prostu dobrze. Kiepskiej jakości wydruki utrzymane w czerni i bieli na najtańszym papieże raczej nikogo nie skłonią do tego, by bardziej zainteresować się ofertą firmy. Zwyczajnie kiepsko się kojarzą, co momentalnie przekłada się również na skojarzenia, które będziemy mieli z tą firmą. Mocno działa tutaj psychologia.
Wybieramy najlepsze ulotki reklamowe
Gdy planuje się reklamowanie swojej firmy za pomocą ulotek, warto poprosić grafika o przygotowanie kilku różnych wersji. Mogą one różnić się formatem, fontami, wielkością czcionki. Niektóre mogą być bardziej minimalistyczne, proste, inne zawierać więcej szczegółów. Ważne, aby następnie wziąć do ręki wydrukowany wzór każdej ulotki i ocenić, na który zwyczajnie najlepiej się patrzy. W ten sposób w praktyce można ocenić, czy najważniejsze z punktu widzenia reklamodawcy informacje są czytelne, zawarte w sposób przejrzysty, łatwo rzucający się w oczy. Można poprosić kilka osób znajdujących się w biurze o niezależną ocenę każdego projektu. To naprawdę świetna opcja pozwalająca w praktyce sprawdzić, która ulotka robi najlepsze wrażenie i pozwala najszybciej wyłuskać kluczowe informacje. Gdy wybierze się gotowy wzór, trzeba będzie zamówić roznoszenie ulotek. To jedna z usług z branży reklamowej, która łączy się ze stosunkowo niskimi kosztami przy jednoczesnej możliwości dotarcia do wielu osób.
Usługa roznoszenia ulotek
Roznoszenie ulotek to wciąż popularny sposób na dystrybucję materiałów reklamowych. Sama praca nie wymaga większych umiejętności i kwalifikacji, dlatego też można zatrudnić do niej nawet osoby bez wykształcenia i młodzież, która chce zarobić swoje pierwsze pieniądze. Warto zaplanować, w których punktach miasta ulotki będą dystrybuowane. W ten sposób zwyczajnie określa się grupę odbiorców, do której pragniemy dotrzeć z materiałami reklamowymi. Ustalenie lokalizacji, której będą rozdawane ulotki, godzin, w czasie którym będą wręczane, a także najważniejszych cech odbiorców pozwala na poprawę efektywności reklamy.