Rossmann w piątce zmieniającej świat

Rossmann zajął bardzo wysokie, piąte miejsce, wśród obecnych w Polsce marek „meaningful” – czyli takich, które są postrzegane przez konsumentów jako marki zmieniające świat na lepsze. Takie są wyniki badania „Meaningful Brands 2019 przeprowadzonego przez Havas Group.

Do pierwszej piątki „marek zmieniających świat” Polacy wytypowali: Google, Nivea, Allegro, YouTube oraz Rossmanna. Ponad połowa ankietowanych (54 proc.) uważa, że to marki właśnie mają do odegrania większą rolę w ulepszaniu świata niż rządy czy politycy.

Co ciekawe, z badania wynika, że aż 82 proc. marek obecnych na polskim rynku mogłoby… zniknąć i nikt nie zwróciłby na to uwagi.

Anna Kuropatwa z Havas Media Group komentując te wyniki podkreśla, że zmieniają się powoli nasze priorytety udanego życia – to, dlaczego jesteśmy szczęśliwi, usatysfakcjonowani. A to ma, jak się okazuje, niebagatelny wpływ na postrzeganie marek przez klientów.

– Coraz ważniejsze są dla nas takie wymiary życia jak: posiadanie wokół ludzi, którzy naprawdę się o nas troszczą (wzrost z 38 do 47 proc. wskazań), radość z małych rzeczy w życiu (wzrost z 26 do 37 proc.) czy dobra forma fizyczna (wzrost z 26 do 37 proc.). Tymczasem jeszcze w 2014r. najczęściej wskazywanym kluczowym czynnikiem poczucia zadowolenia życia było „Osiągnięcie lepszego standardu życia”. Dziś znajduje się ono na czwartej pozycji” – mówi Anna Kuropatwa.

Jakie wnioski powinny wyciągnąć z tych badań same firmy? – Dane sugerują, że zmierzamy powoli w stronę społeczeństwa postmaterialistycznego, gdzie od materialnych ważniejsze są kwestie i wartości pozamaterialne. W konsekwencji coraz więcej osób oprócz dobrych jakościowo, użytecznych produktów w niskiej cenie, szuka marek za którymi stoją bliskie im wartości – mówi Anna Kuropatwa.

Według niej może chodzić o bardzo różne wartości np. związane z samym procesem produkcji czy podejściem do pracowników. – Na razie kwestie te są istotne na poziomie deklaracji, jestem jednak przekonana, że za moment będą decydujące w momencie zakupu – komentuje Anna Kuropatwa. Już dziś markom dla których ważna jest ekologia czy działalność społeczna, w tym charytatywna ufa aż 60 proc. badanych, wszystkim markom – już tylko 30 proc.

Ponadto okazało się, że konsumenci nie są zadowoleni ze tego, w jaki sposób komunikują się z nimi marki. Czują się też przeciążeni treściami np. liczbą tweedów czy filmów na You Tube.

*) Badanie Meaningful Brands jest przeprowadzane od 2009r. w 31 państwach, w tym w Polsce (w naszym kraju pytano o 105 marek, w ankiecie wzięło udział 9 tys. osób).

Rossmann w piątce zmieniającej świat
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here